Jaaroverzicht: 2018 in reizen

Ik blijf het volgens mij elk jaar weer zeggen.. Wat is het jaar voorbij gevlogen! Ik weet nog zo goed dat ik mijn jaaroverzicht van 2017 aan het typen was, wat een prachtig jaar was geweest. Nu is het alweer tijd om terug te blikken op het jaar 2018. Wat dit jaar mij heeft gebracht op het gebied van reizen, lees je in dit jaaroverzicht.

Jaaroverzicht 2018 in reizen

Bremen, Duitsland

Het nieuwe jaar begon ik in Bremen. Het is heeel lang geleden dat ik een Duitse bestemming op mijn lijstje had staan. Zo’n vijf jaar geleden ging ik met mijn vriendin een weekendje naar Hamburg maar daarna was ik nooit meer in het land geweest. Nu ging ik met vriendlief een weekendje naar Bremen. We dwaalden door de stad, dronken bier en aten bratwörst en schnitzel. Ik vond het een hele leuke stad en daarom besloot ik meer van ons buurland te willen ontdekken.

Jaaroverzicht 2018: Bremen, Duitsland

Leuven, België

In februari ging ik een weekendje naar Leuven. Met mijn moeder en zus ga ik elk jaar een keer weg. Zo hebben onder andere Londen, Praag, Alanya en Rome de revue al gepasseerd. Na veel positieve verhalen te hebben gelezen van andere reizigers, viel ons oog op Leuven. Toen wij aankwamen bleek het ook nog eens carnaval te zijn. Ons weekend bestond uit winkelen, een stadswandeling, kastelen bezoeken en vooral veel eten en drinken.

Jaaroverzicht 2018: Leuven, België

Cochem, Duitsland

Ons bezoek aan Bremen was zo goed bevallen dat we nu een midweek naar het mooie Cochem gingen. We vonden het heel erg tof. Van wijntjes drinken aan de Moezel tot het bezoeken van kastelen en van wandelen langs de oude vakwerkhuisjes tot rijden door de bergen. Ik vind deze omgeving echt een aanrader!

Jaaroverzicht 2018: Cochem, Duitsland

Leiden, Nederland

Samen met vriendinnen ging ik een weekendje naar Leiden. We ontdekten de stad, gingen winkelen, uit eten en maakten een uitstapje naar Katwijk aan zee. Leiden was een leuke, levendige stad waar ik graag nog eens terug wil komen.

Leiden, Nederland

Lauwersmeer, Nederland

Het jaarlijkse familieweekend ging deze keer naar het hoge noorden. Één van mijn voornemens voor dit jaar was om meer van eigen land te ontdekken, dus dat kwam mooi uit. We verbleven bij een park aan het Nationaal Park Lauwersmeer. Het was lekker weer dus een bootje huren en lekker varen was wel het hoogtepunt van ons weekendje weg.

Rondreis Sri Lanka

In juli en augustus ging ik samen met een vriendin vier weken lang rondreizen door Sri Lanka. Dit bleek een hele afwisselende, gave reis te worden. Van jeepsafari’s tot tempels bezoeken en van strandhangen tot bergen beklimmen. Ik schreef al veel over onze rondreis door het land maar er staat ook nog veel meer in de planning!

Jaaroverzicht 2018: Sri Lanka

Bergen, Nederland

Samen met mijn zus en moeder ging ik weer een weekendje weg naar Bergen. Het bleek ontzettend druk te zijn omdat er een kunst-10daagse in de stad was. We wandelden door de bosrijke omgeving, gingen een dag naar Alkmaar om te winkelen en om deze stad te ontdekken, gingen uit eten en gingen naar het strand van Bergen aan zee.

Alkmaar, Nederland

Rondreis Ierland

Deze reis moet nog beginnen, maar tweede kerstdag vertrekken wij naar Ierland om tien dagen lang met een huurauto rond te touren. We hebben nog niets geboekt of geregeld, maar we hebben al wel de nodige inspiratie opgedaan voor onze reis. Ik ben benieuwd! Tips zijn welkom.

Wat een fantastisch jaar was het zeg! Een jaar boordevol mooie reizen naar prachtige bestemmingen. Dichtbij en ver weg, maar allemaal net zo waardevol. Hoe was jouw jaar in Reizen?

Fijne feestdagen allemaal!

♥ Janet

37 thoughts on “Jaaroverzicht: 2018 in reizen

1. Wat heb je een mooi afwisselend reisjaar gehad! Cochem staat op mijn wishlist om eens opnieuw te bezoeken. Ik ben er vroeger met mijn ouders meerdere keren geweest, dus ik wil graag eens terug om er als volwassene rond te lopen. Zo staan ook Bergen en Alkmaar op mijn wishlist, mijn familie woont er in de buurt, maar ik ben er al te lang niet geweest! Ik ben erg benieuwd hoe Ierland je bevalt!
    Marcella onlangs geplaatst…Instagram best nine – Mijn mooiste foto’s van 2018My Profile

2. Leuk om te zien dat er vlak bij huis ook zo veel leuke bestemmingen zijn. Sri Lanka lijkt me ook nog wel heel gaaf om een rondreis te maken. Misschien voor volgend jaar 🙂 Geniet van jullie rondreis, mooie manier om het jaar af te sluiten!

1. Jij ook fijne feestdagen! En het was zeker een fijn jaar! Ik heb het heerlijk gehad. Over twee dagen vertrekken we naar Ierland, ik ben benieuwd! 😀

3. Wat een heerlijk jaaroverzicht. Ik was vorig jaar in Sri Lanka en vond het een erg fijne bestemming.

Leuke uitjes in Nederland! Ik twijfel nog of ik een paar daagjes weg wil met kerst.

4. Wow, wat een fantastisch reisjaar heb je achter de rug! Vooral veel gezien in Nederland en bij de buren. Ik neem mezelf ieder jaar weer voor om meer in eigen land en bij de buren te gaan bezichtigen, maar het komt er steeds niet van.

5. Wow, wat een mooi gevarieerd reisjaar! Cochem hebben wij dit jaar ook gedaan, in maart, toen wat minder goed bevallen vanwege het slechte weer, maar de omgeving is absoluut de moeite waard!

6. Wat leuk om te lezen en zo zie je ook het hoeft niet altijd ver weg te zijn. Nederland, België en Duitsland zijn ook mooi en ik wil je alvast veel plezier toe wensen in Ierland. Echt een van mijn favoriete landen.