Jaaroverzicht: 2018 in reizen

by thatonetime
37 comments

Ik blijf het volgens mij elk jaar weer zeggen.. Wat is het jaar voorbij gevlogen! Ik weet nog zo goed dat ik mijn jaaroverzicht van 2017 aan het typen was, wat een prachtig jaar was geweest. Nu is het alweer tijd om terug te blikken op het jaar 2018. Wat dit jaar mij heeft gebracht op het gebied van reizen, lees je in dit jaaroverzicht.

Jaaroverzicht 2018 in reizen

Bremen, Duitsland

Het nieuwe jaar begon ik in Bremen. Het is heeel lang geleden dat ik een Duitse bestemming op mijn lijstje had staan. Zo’n vijf jaar geleden ging ik met mijn vriendin een weekendje naar Hamburg maar daarna was ik nooit meer in het land geweest. Nu ging ik met vriendlief een weekendje naar Bremen. We dwaalden door de stad, dronken bier en aten bratwörst en schnitzel. Ik vond het een hele leuke stad en daarom besloot ik meer van ons buurland te willen ontdekken.

Jaaroverzicht 2018: Bremen, Duitsland

Leuven, België

In februari ging ik een weekendje naar Leuven. Met mijn moeder en zus ga ik elk jaar een keer weg. Zo hebben onder andere Londen, Praag, Alanya en Rome de revue al gepasseerd. Na veel positieve verhalen te hebben gelezen van andere reizigers, viel ons oog op Leuven. Toen wij aankwamen bleek het ook nog eens carnaval te zijn. Ons weekend bestond uit winkelen, een stadswandeling, kastelen bezoeken en vooral veel eten en drinken.

Jaaroverzicht 2018: Leuven, België

Cochem, Duitsland

Ons bezoek aan Bremen was zo goed bevallen dat we nu een midweek naar het mooie Cochem gingen. We vonden het heel erg tof. Van wijntjes drinken aan de Moezel tot het bezoeken van kastelen en van wandelen langs de oude vakwerkhuisjes tot rijden door de bergen. Ik vind deze omgeving echt een aanrader!

Jaaroverzicht 2018: Cochem, Duitsland

Leiden, Nederland

Samen met vriendinnen ging ik een weekendje naar Leiden. We ontdekten de stad, gingen winkelen, uit eten en maakten een uitstapje naar Katwijk aan zee. Leiden wa