Reisroute: vier weken Sri Lanka

by thatonetime
69 comments

Afgelopen zomer bracht ik de zomervakantie door in het mooie Sri Lanka. Vier weken lang reisde ik samen met een vriendin rond om de tofste en leukste plekjes van het land te ontdekken. Het werd een heel afwisselende reis, met indrukwekkende natuur, relaxte kustplaatsen en lekker eten. Check hier de route: vier weken Sri Lanka.

Dag 1 Negombo

We vliegen van Groningen naar de hoofdstad van het land; Colombo. We laten ons direct naar het nabijgelegen Negombo brengen waar onze vier weken Sri Lanka begint. Al fietsend ontdekken we de stad en eten voor een euro een joekel van een fried rice. De volgende ochtend ontdekken we de beruchte fishmarket en de lagoon.

De markt in Negombo, Sri Lanka

Dag 2-3 Anuradhapura

Na een busrit van ruim vier uur komen we aan in Anuradhapura. De stad die bekend staat om de vele tempels en ruïnes. We ontdekken de mooiste plekjes van de stad en gaan naar Mihintale voor een prachtige zonsondergang.

Het tempelcomplex bij Mihintale

Dag 4-5 Uppuveli

Met een tuktuk laten we ons brengen van Anuradhapura naar Uppuveli, waar we onderweg kunnen stoppen bij de mooiste plekjes. Het blijkt een feestdag te zijn waardoor alle locals naar het strand zijn getrokken. Vanuit Uppuveli maken we ook een uitstap naar het dichtbijgelegen Trincomalee.

Het strand bij Uppuveli.

Dag 6-7 Sigiriya

Met de bus gaan we van Trincomalee naar Sigiriya. We hebben een beetje moeite met het vinden van ons guesthouse. We eten hier het meest geweldige rice & curry van onze reis. We beklimmen een berg en gaan op jeepsafari naar Minneriya National Park, waar we tientallen (misschien wel honderd?) olifanten spotten. Het blijft mooi om deze beesten te zien.

Olifanten spotten bij Minneriya

Dag 8 Dambulla

Met de bus zijn we binnen een uur van Sigiriya naar Dambulla gereisd. We bezoeken Dambulla voor de beroemde Dambulla Caves. De grotten vallen ons enigszins tegen of eerder gezegd; we hadden er wat meer van verwacht.