Reisroute: vijf weken Maleisië (en Singapore en Australië)

by thatonetime
6 comments

In de zomer van 2016 vertrok in met een vriendinnetje van mij voor vijf weken naar Maleisië. De zomer van 2015 hadden wij samen zes weken doorgebracht in Thailand en dat was goed bevallen. Daarom een nieuwe poging om een ander gedeelte van Azië te ontdekken, Maleisië. Hierbij deel ik onze route van onze supertoffe reis.

Dag 1-2 Kuala Lumpur

We begonnen onze reis in Dusseldorf. Hier reisden we via een tussenstop naar Kuala Lumpur, de hoofdstad van Maleisië. Hier komen we de volgende dag aan. Deze reis kregen we overigens een gratis upgrade naar Businessclass (Yeah!), maar kon ik hier helaas niet van genieten. Daarover later meer.. In de avond komen we aan in Kuala Lumpur en zijn gelijk naar ons hotel gegaan om ons bed op te zoeken.

Dag 3-5 Penang

We verlaten Kuala Lumpur vrijwel direct om door te reizen naar Penang. Hier komen we in de avond aan in Georgetown. De komende dagen bestaan uit veel gezelligheid, op stap gaan, veel Indaas eten, de streetart van Penang ontdekken en op een scooter rondcrossen.

Penang – trip to Monkey Beach

Street art in Georgetown

Exploring Georgetown

Dag 6-8 Langkawi

Met de boot gaan we van Penang naar Langkawi. Een prachtig eiland. Rosanne en ik huren hier een auto om het eiland te ontdekken, we rijden het hele eiland rond, bezoeken verlaten strandjes, watervallen, bergen en night markets. Oja, en feestjes! Er heerst een heerlijke sfeer op het eiland. De laatste dag gaan we nog even met de cable car voor een prachtig uitzicht over het eiland, waarna we het eiland verlaten om het hele land over te crossen van west naar oost. En dat in een VERSCHRIKKELIJKE nachtbus. Wat een hel was dat.

Feestjes op Langkawi =)

Langkawi

Dag 9-12 Perhentian Island

Hier gaan we voornamelijk naartoe om te duiken. R. en ik hebben allebei vorig jaar ons duikbrevet gehaald in Thailand. Hier hebben we onze Open Water en Advanced Course gedaan. Voor ons beiden was het alweer bijna een jaar geleden dat we hadden gedoken, dus het was wel weer even goed nadenken. Dit was tevens de duik waar we onze eerste haaien zagen! Onze eerste duik was ook gelijk de laatste voor mij, aangezien mijn oren gelijk weer naar de knoppen gingen. 🙁 De rest van de tijd heb ik op het strand doorgebracht en gesnorkeld. Ook prachtig! Wat een heerlijk eiland.